Polski Bank Spółdzielczy w Poznaniu

Wyszukiwarka

Wyszukaj:
poprzednie następne
  • Zamknięcie Oddziału w Ciechanowie z dniem 28.03.2025

    Szanowni Państwo, 

    informujemy, że Oddział Polskiego Banku Spółdzielczego w Poznaniu zlokalizowany w Ciechanowie ul. Warszawska 52 będzie czynny do dnia 28.03.2025 r. Planowane zakończenie obsługi o godz. 12:00.
    Od dnia 31.03.2025 r. w tej lokalizacji będzie funkcjonować wyłącznie Oddział Banku Nowego S.A.

    Klientów Polskiego Banku Spółdzielczego w Poznaniu zapraszamy do obsługi w Centrali zlokalizowanej ul. 3 Maja 3, 06-400 Ciechanów. Godziny przyjmowania klientów: poniedziałek – piątek – 9:00 – 15:00.

    Adres do korespondencji dla dyspozycji przekazanych pocztą:
    Polski Bank Spółdzielczy w Poznaniu
    ul. 3 Maja 3, 06 - 400 Ciechanów

  • Zamknięcie Oddziałów w Płońsku i Mławie z dniem 17.01.2025

    Szanowni Państwo.

    informujemy, że Oddziały Polskiego Banku Spółdzielczego w Poznaniu:

    - Oddział w Mławie, ul. Franciszka Żwirki 26b Mława

    - Oddział w Płońsku, ul. Jędrzejewicza 6 Płońsk

    będą czynne do dnia 17.01.2025 r.

     

    Od dnia 20.01.2025 r. w tych lokalizacjach będą funkcjonować wyłącznie Oddziały Banku Nowego S.A.

     

    Klientów Polskiego Banku Spółdzielczego w Poznaniu zapraszamy do obsługi w lokalizacji:

    Oddział w Ciechanowie

    ul. Warszawska 52

    06 - 400 Ciechanów

    Godziny pracy: poniedziałek – piątek – 8.45 – 16.30

  • Wypłata środków z zamkniętych rachunków od 20.01.2025

    Szanowni Państwo.

    W związku z zamknięciem Oddziałów w Płońsku i Mławie , informujemy że dyspozycje wypłaty środków z zamkniętych kont można realizować w następujący sposób:

    - złożenie dyspozycji w Oddziale w Ciechanowie,

    - przesłanie dyspozycji przeksięgowania środków na inny Państwa rachunek podpisanego zgodnie ze wzorem podpisu stosowanym w Banku na nasz adres korespondencyjny.

     

    Adres do korespondencji dla dyspozycji przekazanych pocztą:

    Polski Bank Spółdzielczy w Poznaniu

    ul. 3 Maja 3, 06 - 400 Ciechanów

     

    Oddział w Ciechanowie

    ul. Warszawska 52

    06 - 400 Ciechanów

    tel. (23) 674 32 30, (23) 674 32 34

    Godziny pracy: poniedziałek – piątek – 8.45 – 16.30

1
2
3
4
5

Menu

Aktualności

Treść strony

Jednolite zasady oferowania narzędzi pomocowych przez banki – moratorium pozaustawowe

19 maja 2020 r. zakończyły się prace nad „Stanowiskiem banków w zakresie ujednolicenia zasad oferowania narzędzi pomocowych dla klientów sektora bankowego”. Stanowisko, które wypracowały banki-członkowie Związku Banków Polskich:

  • jest moratorium pozaustawowym w rozumieniu wytycznych EBA (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego), dotyczących ustawowych i pozaustawowych moratoriów na spłaty kredytów, które banki stosują w związku z kryzysem wywołanym COVID-19,
  • zostało przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego notyfikowane do Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego.

 

Moratorium obejmuje instrumenty pomocowe udzielane od 13 marca do 30 czerwca 2020 r. EBA może wydłużyć ten termin, jeśli będzie tego wymagała sytuacja związana z koronawirusem. Banki będą mogły wtedy również podjąć decyzję o wydłużeniu oferowania instrumentów pomocowych.

Sektor bankowy deklaruje, że będzie gotowy, aby od 8 czerwca 2020 r. oferować wszystkie instrumenty pomocowe na zasadach określonych w stanowisku. Do tego czasu banki muszą dostosować do jednolitych zasad swoje procesy i systemy informatyczne.

 

Kto może skorzystać z instrumentów pomocowych?

Z działań pomocowych będą mogli skorzystać wszyscy kredytobiorcy, którzy spełnią kryteria określone w stanowisku i złożą wniosek. Wniosek należy złożyć odpowiednio wcześniej, tak aby bank mógł go rozpatrzyć do 30 czerwca 2020 r.

W tabeli zapisaliśmy kryteria dla każdej z grup:

Grupa kredytobiorców

Kryteria kwalifikacji

indywidualni, mikro i mali przedsiębiorcy:

(podmioty obsługiwane w ramach bankowości detalicznej)

 

 

  • opóźnienie w spłacie kapitału lub odsetek nie może przekraczać 30 dni na:
  • 29 lutego 2020 r. lub
  • dzień złożenia wniosku przez klienta

średni przedsiębiorcy:

(podmioty które nie są mikro, małym lub dużym przedsiębiorcą)

 

  • kredytobiorca ma zdolność kredytową na koniec 2019 r. (z zastrzeżeniem, że nie oceniamy zdolności kredytowej na dzień złożenia wniosku),
  • sytuacja kredytobiorcy przejściowo pogorszyła się w związku z pandemią koronawirusa,
  • na dzień złożenia wniosku wobec kredytobiorcy:
  • nie zgłoszono wniosku o postępowanie upadłościowe lub restrukturyzacyjne,
  • nie otwarto likwidacji przedsiębiorstwa,
  • nie toczy się postępowanie egzekucyjne.

duzi przedsiębiorcy:

 

 

 

Na czym polegają działania pomocowe dla kredytobiorców?

Grupa kredytobiorców

Korzyści

indywidualni, mikro i mali przedsiębiorcy

odroczenie spłat rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych w trybie automatycznym lub uproszczonym maksymalnie na:

  • 6 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków)

średni przedsiębiorcy

odroczenie spłat rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych maksymalnie na:

  • 6 miesięcy – dla rat kapitałowych,
  • 3 miesięcy – dla rat kapitałowo-odsetkowych

(niezależnie od liczby złożonych wniosków)

duzi przedsiębiorcy

odroczenie spłat rat kapitałowych maksymalnie na:

  • 6 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków)

 

Działania pomocowe dla innych produktów

Stanowisko określa również działania pomocowe dla innych produktów – zgodnie z tabelą:

Grupa produktów

Korzyści

produkty odnawialne które nie spełniają standardowych warunków odnowienia do 30 czerwca 2020 r. (kredyty w rachunku, karty kredytowe)

odnowienie w trybie uproszczonym w uzgodnieniu z klientem na okres maksymalnie:

  • 6 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków)

produkty leasingowe (w ramach grupy kapitałowej danego banku)

odroczenie lub obniżenie spłaty raty leasingowej (części kapitałowej), na uzgodniony z klientem okres, maksymalnie na:

  • 6 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków)

produkty faktoringowe (w ramach grupy kapitałowej danego banku)

odroczenie spłaty należnej od klienta na uzgodniony okres, maksymalnie:

  • 6 miesięcy (niezależnie od liczby złożonych wniosków)

 

Jednocześnie pragniemy zwrócić uwagę, że uzyskanie dodatkowego zabezpieczenia transakcji z wykorzystaniem narzędzi pomocowych oferowanych w ramach programów rządowych nie warunkuje udzielenia pomocy w formie przewidzianej w moratorium.

Dodatkowo wskazujemy, że – niezależnie od narzędzi pomocowych wskazanych w moratorium – instrumenty pomocowe przewidziane w odrębnych ustawach mogą przewidywać inne kryteria dostępu do danego instrumentu, uwzględniające w szczególności zasady przyznawania pomocy publicznej.

 

Warszawa 01.06.2020 r.                                            

ZWIĄZEK BANKÓW POLSKICH

 

 

Dane kontaktowe

Adres: ul. Garbary 71, 61-866 Poznań pbs@pbswpoznaniu.pl     SWIFT KOD: GBWCPLPP     NIP: 566-00-10-929    REGON: 000508046     KRS: 0000027891

© Polski Bank Spółdzielczy w Poznaniu, 2025