Szanowni Państwo,
informujemy, że Oddział Polskiego Banku Spółdzielczego w Poznaniu zlokalizowany w Ciechanowie ul. Warszawska 52 będzie czynny do dnia 28.03.2025 r. Planowane zakończenie obsługi o godz. 12:00.
Od dnia 31.03.2025 r. w tej lokalizacji będzie funkcjonować wyłącznie Oddział Banku Nowego S.A.
Klientów Polskiego Banku Spółdzielczego w Poznaniu zapraszamy do obsługi w Centrali zlokalizowanej ul. 3 Maja 3, 06-400 Ciechanów. Godziny przyjmowania klientów: poniedziałek – piątek – 9:00 – 15:00.
Adres do korespondencji dla dyspozycji przekazanych pocztą:
Polski Bank Spółdzielczy w Poznaniu
ul. 3 Maja 3, 06 - 400 Ciechanów
Szanowni Państwo.
informujemy, że Oddziały Polskiego Banku Spółdzielczego w Poznaniu:
- Oddział w Mławie, ul. Franciszka Żwirki 26b Mława
- Oddział w Płońsku, ul. Jędrzejewicza 6 Płońsk
będą czynne do dnia 17.01.2025 r.
Od dnia 20.01.2025 r. w tych lokalizacjach będą funkcjonować wyłącznie Oddziały Banku Nowego S.A.
Klientów Polskiego Banku Spółdzielczego w Poznaniu zapraszamy do obsługi w lokalizacji:
Oddział w Ciechanowie
ul. Warszawska 52
06 - 400 Ciechanów
Godziny pracy: poniedziałek – piątek – 8.45 – 16.30
Szanowni Państwo.
W związku z zamknięciem Oddziałów w Płońsku i Mławie , informujemy że dyspozycje wypłaty środków z zamkniętych kont można realizować w następujący sposób:
- złożenie dyspozycji w Oddziale w Ciechanowie,
- przesłanie dyspozycji przeksięgowania środków na inny Państwa rachunek podpisanego zgodnie ze wzorem podpisu stosowanym w Banku na nasz adres korespondencyjny.
Adres do korespondencji dla dyspozycji przekazanych pocztą:
Polski Bank Spółdzielczy w Poznaniu
ul. 3 Maja 3, 06 - 400 Ciechanów
Oddział w Ciechanowie
ul. Warszawska 52
06 - 400 Ciechanów
tel. (23) 674 32 30, (23) 674 32 34
Godziny pracy: poniedziałek – piątek – 8.45 – 16.30
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) rozpoczyna proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla mikrofirm oraz małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.
Przedsiębiorcy rozliczają subwencję za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składali wniosek o udzielenie wsparcia. Będą spłacać subwencję na inny rachunek, niż w przypadku Tarczy Finansowej PFR 1.0, a formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia.
Rozliczenia Tarczy 2.0 będą odbywać się w trzech etapach:
od 18 listopada 2021 r. do 15 stycznia 2022 r. PFR udostępni w bankowości elektronicznej formularz oświadczenia o rozliczeniu dla MŚP. Po upływie tego terminu formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.
od 19 stycznia do 28 lutego 2022 r. PFR udostępni w bankowości elektronicznej formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirmy. Po upływie tego terminu formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.
W kwietniu 2022 r. PFR wyda firmom jedną z trzech decyzji, tj.:
Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.
Zasady rozliczenia MŚP
Całkowite umorzenie subwencji finansowej otrzymają MŚP, które łącznie spełnią oba poniższe warunki:
Przedsiębiorcy we wniosku o subwencję co do zasady prognozowali przychody oraz koszty stałe za okres od 1 listopada 2020 r. do 31 marca 2021 r. Dlatego też, w celu rozliczenia subwencji muszą podać rzeczywiste koszty stałe oraz wysokość przychodów dla tego okresu. Pomocny w wyliczeniu tej różnicy będzie specjalny kalkulator, z którego można skorzystać w formularzu rozliczenia. Beneficjent musi sprawdzić, czy nastąpiła nadwyżka między wartością subwencji wyliczoną w oparciu o przewidywaną wartość kosztów stałych oraz wysokość spadku przychodów, a subwencją, którą otrzymaliby w oparciu o kwotę rzeczywistych kosztów stałych oraz rzeczywistą wysokość spadku przychodów. Jeśli taka nadwyżka występuje, beneficjent będzie musiał ją zwrócić do 31 stycznia 2022 r. na indywidualny rachunek wskazany w potwierdzeniu oświadczenia.
Ponadto, w celu poprawnego rozliczenia subwencji, przedsiębiorcy będą musieli załączyć do formularza oświadczenia o rozliczeniu pliki JPK w postaci xml wygenerowane z programu księgowego firmy (inny format nie zostanie przyjęty). W zależności od prowadzonej rachunkowości będą to pliki JPK_PKPIR lub JPK_KR. Należy przygotować osobne pliki za okres listopad-grudzień 2020 oraz styczeń-marzec 2021 r.
Należy pamiętać, że kwota wskazana w oświadczeniu o rozliczeniu nie musi równać się kwocie, która podlega zwrotowi na rzecz PFR. Jeśli przedsiębiorca częściowo spłacił subwencję przed terminem złożenia oświadczenia o rozliczeniu, powinien samodzielnie pomniejszyć kwotę wskazaną w oświadczeniu o wartość wszystkich dokonanych zwrotów w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0.
Zasady rozliczenia mikrofirm
Całkowite umorzenie subwencji finansowej otrzymają mikrofirmy, które łącznie spełnią oba poniższe warunki:
PFR sprawdzi te warunki automatycznie na podstawie danych z ZUS, dlatego przedsiębiorca nie załącza do wniosku żadnych dokumentów i zaświadczeń.
Formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirm zawiera numer rachunku, na który przedsiębiorca może wpłacić pieniądze z subwencji, jeśli chce je zwrócić przed wydaniem decyzji przez PFR. Spłaty dokonane przez mikrofirmę przed dniem wydania decyzji przez PFR pomniejszają saldo subwencji do umorzenia.
Wymagane oświadczenia i inne informacje
Regulamin oraz niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dostępne będą na stronie www.pfr.pl.
Planowane szkolenia i informacje
Od listopada rozpoczną się szkolenia informacyjne dotyczące procesu umorzeń, o których informacje również będzie można znaleźć na stronie PFR. W razie pytań lub wątpliwości można też dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).
Adres: ul. Garbary 71, 61-866 Poznań pbs@pbswpoznaniu.pl SWIFT KOD: GBWCPLPP NIP: 566-00-10-929 REGON: 000508046 KRS: 0000027891